Студијски програм: Специјална едукација и рехабилитација особа са моторичким поремећајима |
|||||||
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије |
|||||||
Назив предмета: ПРОГРАМИ ЗДРАВСТВЕНЕ И СОЦИЈАЛНЕ ЗАШТИТЕ ОСОБА СА МОТОРИЧКИМ ПОРЕМЕЋАЈИМА |
|||||||
Наставник: Рапаић И.Драган, Швиртлих Б.Ласло, Јовић Ј.Стеван |
|||||||
Статус предмета: Обавезни предмет студијског програма |
|||||||
Број ЕСПБ: 6 |
|||||||
Услов: |
|||||||
Циљ предмета: Циљ предмета је да упозна студенте са програмима и протоколима здрваствене и социјалне затите особа са моторичким поремећајима. |
|||||||
Исход предмета: Савладавање садржаја програма и протокола здравствене и социјалне заштите особа са моторичким поремећајима |
|||||||
Садржај предмета: Теоријска настава Деца предшколског узраста са моторичким поремећајима у систему здравствене заштите; Методе здравствене заштите за децу предшколског узраста; Деца школског узраста са моторичким поремећајима у систему здравствене заштите; Методе здравствене заштите за децу школског узраста; Одрасле особе са моторичким поремећајима у систему здравствене заштите; Методе здравствене заштите у геријатрији и геронтологији. Деца предшколског узраста са моторичким поремећајима у систему социјалне заштите; Садржај предшколских програма; Деца школског узраста у са моторичким поремећајима у систему социјалне заштите; Садржај програма за децу школског узраста; Одрасле особе са са моторичким поремећајима у систему социјалне заштите; Садржај програма за одрасле особе. Практична настава:Вежбе – Студенти ће се током вежби упознати са програмима и протоколима здравствене и социјалне заштите особа са моторичким поремећајима. |
|||||||
Литература: Рапаић, Д., Славнић, С., Недовић, Г., Вељић, Ч. (2004). Европски модели образовања ученика са ометеношћу. Београдска дефектолошка школа, бр. 1. стр. 177-194. ISSN 0354-8759; Рапаић Д., Недовић Г., Шћепановић В., Вујовић М.(1997): Евалуација стања код инвалидне дјеце, Завод за школовање и професионалну рехабилитацију инвалидне дјеце, Подгорица |
|||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
||||||
Предавања: 3 |
Вежбе: 2 |
Други облици наставе: |
Студијски истраживачки рад: |
||||
Методе извођења наставе: Наставa ће се изводити путем предавања и вежби. Предавања ће се изводити кроз фронтални, индивидуални, рад у паровима и рад у мањим групама. Наставни садржаји се приказују путем Power- Point презентације, док се индивидуални рад, рад у мањим групама и рад у паровима спроводи кроз радионице у којима доминира истраживање литературе, извора на интернету и сл. Вежбе ће се реализовати у наставној бази у директном контакту са особама са моторичким поремећајима и спроводиће се следећим редоследом: демонстрација предметног наставника, индивидуални рад уз асистенцију предметног наставника, самостални индивидуални рад. |
|||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
|||||||
Предиспитне обавезе |
Поена |
Завршни испит |
Поена |
||||
активност у току предавања |
10 |
|
|
||||
практична настава |
10 |
усмени испит |
50 |
||||
колоквијум-и |
20 |
|
|
||||
Семинарски рад |
10 |
|
|
3